آموزشی

20 نکته راجع به دیتیلینگ خودروی مشکی

رنگ مشکی واقعاً رنگ خاص و خیره کننده ای محسوب می شود. اما برای خودرو مشکی که ظاهر بسیار زیبایی دارد، عوامل آلودگی و آسیب های احتمالی زیادی هم وجود دارد که باید با مراقبت مداوم از خودرو و انجام دیتیلینگ با روش صحیح اثرات این عوامل را از بین ببرید.

اشتراک گذاری

رنگ مشکی یکی از زیباترین و خاص ترین رنگ های بدنه خودرو می باشد. مشکی واقعاً رنگ جذابی می باشد، ولی برای حفظ زیبایی و جذابیت این رنگ، باید به نکات مهمی توجه کنید. در این مقاله به 20 نکته درباره دیتیلینگ خودرو مشکی اشاره خواهیم داشت که شما با انجام این نکات و مسائل، می توانید ظاهر بسیار شیکی را برای ظاهر بدنه خودرو مشکی خود به ارمغان بیاورید.

عواملی که باعث از بین رفتن ظاهر خودرو ها می شود.

  •  کم رنگ تر شدن یا محو شدن رنگ خودرو
  • جذب بالای آلودگی ها و گرد و غبار توسط رنگ مشکی
  •  ایجاد انواع خراش ها
  • لکه های به جا مانده از باران
  •  اثرات مخرب آفتاب روی خودروی مشکی

دیتیلینگ خودرو چیست؟

دیتیلینگ خودرو در کشور ها و زبان های گوناگون معانی متفاوتی دارد اما مفهوم کلی همه آن معانی یکسان می باشد. به طور کلی دیتیلینگ خودرو مجموعه عملیاتی برای نظافت و تمیز کردن نواحی داخلی و بیرونی خودرو می باشد. این عملیات، شامل واکس و پولیش رنگ بدنه خودرو، بازسازی سطوح داخلی و بیرونی یا اجرای کاور محافظ بدنه خودرو برای از بین بردن لکه ها و آثار آلودگی ها، از بین بردن خط و خراش های موجود روی سطوح خودرو، محافظت از رنگ خودرو و ترمیم آن با استفاده از محصولات و بازار تخصصی می باشد. با مطالعه این تعریف، احتمالاً آشنایی خوبی با این اصطلاح پیدا کرده اید.

مزایای دیتیلینگ خودروی مشکی

هیچ رنگ دیگری مانند رنگ مشکی به این میزان زیبا به نظر نمی رسد. اما برای حفظ زیبایی این رنگ، باید انجام عملیاتی را جدی بگیرید. با انجام این عملیات می توانید از منافع و زیبایی این رنگ به طور کامل بهره ببرید. این منافع عبارتند از :

  • پاک شدن تمامی آلودگی ها و محافظت از رنگ خودرو
  •  محافظت از قسمت های درونی خودرو     
  •  محافظت و ترمیم رنگ اتومبیل
  •  دقت بالا در انجام عملیات تمیزکاری و نظافت
  •  افزایش ارزش و زیبایی ظاهر خودرو

نکات مهمی که باید در مورد دیتیلینگ خودرو مشکی بدانید.

1- کم رنگ شدن و کم شدن میزان براقیت رنگ مشکی خودرو

برای رفع این مشکل باید از محصولات مرغوب و واکس های مربوطه استفاده کنید تا بتوانید رنگ خودرو را برگردانید و از براق بودن بدنه محافظت کنید. قبل از تهیه یک محصول باید به طور کامل از ویژگی های آن مطلع شوید. به عنوان نمونه تأثیر برخی از محصولات فقط چند ماه و تأثیر برخی دیگر از محصولات حتی تا یک سال هم باقی می مانند.

2- شما می توانید خراش های موجود روی سطح خودروی مشکی را از بین ببرید.

برخی از افراد فکر می کنند که خراش های ایجاد شده روی سطوح خودروی مشکی دائمی هستند و نمی توان آن ها را از بین برد. شما خودتان می توانید این خراش ها را از بین ببرید؛ فقط به یک پولیش زبر و کمی دقت نیاز خواهید داشت. پولیش زبر، روی لایه بالایی پوشش خارجی اعمال خواهد شد. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از پولیش، هر گونه آلودگی موجود روی اتومبیل مشکی را به صورت کامل از بین ببرید. اگر خراش خیلی عمیق باشد، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

3- برای نتیجه بهتر در نظافت خودروی مشکی، حوله های میکروفایبر را با حرارت کم، خشک کنید.

خشک کردن حوله های میکروفایبر با حرارت و دمای بالا، موجب آسیب دیدن بافت آن ها می شود. همان طور که می دانید. دستمال میکروفایبر، از بهترین و کارآمد ترین دستمال های نظافت خودرو می باشد. برای خشک کردن و نظافت هر خودروی مشکی رنگی، حتما به دستمال میکروفایبر نیاز پیدا خواهید کرد.

4- قبل از استفاده از پوشش محافظتی رنگ یا واکس جدید برای خودروی مشکی، واکس قدیمی را از بین ببرید.

یک پوشش محافظتی، سیلنت یا واکس بسیار بهتر و سریعتر به اتومبیل کاملا تمیز پیوند می خورد. قبل از به کار بردن هر محصول جدیدی روی اتومبیل مشکی خود، از یک شامپو یا شوینده مناسب برای پاک کردن واکس قبلی استفاده کنید.

5- شیشه اتومبیل را از قسمت درونی تمیز کنید.

شاید باور نکنید، اما اگر شیشه اتومبیل را از داخل اتومبیل هم تمیز کنید، متوجه پاکیزگی و شفافیت بالای آن و از بین رفتن آلودگی های کامل آن خواهید شد. برای تمیز کردن شیشه ها می توانید از پاک کننده ها و محصولات نظافتی شیشه استفاده کنید.

6- برای از بین بردن گرد و غبار و آلودگی های سطحی از شستشوی بدون آب استفاده کنید.

شستشوی بدون آب یک روش نظافتی کاملا سودمند و کم هزینه برای از بین بردن آلودگی های غیر سرسخت خودرو ها، به ویژه خودروی های مشکی رنگ می باشد. این نوع نظافت برای محیط زیست هم مفید تر می باشد.

7- همیشه از شامپوی کارواش با کیفیت برای نظافت خودروی مشکی استفاده کنید.

همان طور که یک شامپو کارواش و شامپو بدنه خودرو مرغوب تأثیرات مثبت بسیاری روی اتومبیل می گذارد، یک شامپو کارواش بی کیفیت می تواند آسیب های جدی به ظاهر خودرو برساند. شما باید محصولی را انتخاب کنید که علاوه بر کارایی بالا، اثرات شوینده ها و محصولات نظافتی دیگر خودرو را از بی نبرد.

8- بعد از شستشو و نظافت خودرو از یک اسپری ضد آنتی استاتیک برای خودروی مشکی استفاده کنید.

گرد و غبار و آلودگی های متفاوت به راحتی روی سطوح خودرو مشکی قرار می گیرند و ظاهر زشتی را برای اتومبیل ایجاد می کنند. مقصر اصلی در این قضیه الکتریسیته ساکن می باشد. پس حتماً باید بعد از نظافت خودرو مشکی از یک اسپری با خاصیت ضد الکتریسیته ساکن استفاده کنید.

9- یک اتومبیل مشکی، بدون لکه آب

دیتیلینگ خودروی مشکی

هر قطره آب، مخصوصا آب لوله کشی حاوی آلودگی هایی می باشد؛ زمانی که قطرات آب روی سطح خودرو مشکی خشک می شوند، این آلودگی ها و ناخالصی ها روی سطوح خودرو باقی می مانند و باعث ایجاد لکه ها و پوسته های سفید می شوند. این لکه های آب، به تنهایی می توانند ظاهر خودرو مشکی را از بین ببرند. این لکه ها، جلوه بیشتری روی رنگ مشکی در مقایسه با رنگ های دیگر دارند. تنها روشی که از این اتفاق جلوگیری می کند و پیامد های آن را از بین می برد، این است که پس از شستشوی خودرو مشکی و قبل از خشک شدن سطوح آن به صورت طبیعی، تمام سطوح خودرو مشکی را با استفاده از دستمال میکروفایبر به خوبی خشک کنید.

10- برای تمیزکردن و پاکیزگی لاستیک های خودرو از برس استفاده کنید.

برای فراهم کردن یک ظاهر خوب و چشم نواز برای خودرو مشکی، باید لاستیک های بسیار نو و تمیز و براقی داشته باشید. داشتن مجموعه ای از برس های با کیفیت و محصولات مشابه به شما کمک می کند که لاستیک ها پاکیزه ای داشته باشید و حتی به غیر دسترس ترین نواحی چرخ های اتومبیل ها هم دسترسی داشته باشید.

11- درخشش خودرو مشکی بعد از گذشت چند سال کاهش پیدا می کند.

هر خودرویی برای داشتن ظاهری تمیز و زیبا نیاز به مراقبت و نگهداری دارد. هر چه قدر هم که از عمر اتومبیل می گذارد، به نظافت و مراقبت بیشتری نیاز دارد. استفاده از پولیش می تواند به راحتی سطوح اتومبیل مشکی را شفاف کرده و درخشش اولیه آن را برگرداند.

12- برای دیتیلینگ خودرو مشکی، ابتدا چرخ های خودرو را به طور کامل بشویید.

معمولاً لاستیک های خودرو، بیشترین آلودگی ها را به سمت خود جذب می کنند. توصیه می شود که برای انجام دیتیلینگ، ابتدا چرخ های خودرو را بشویید و سپس به نظافت سایر قسمت های خودرو بپردازید. اگر نظافت چرخ ها را برای آخرین مرحله باقی بگذارید، ممکن است که آثار آلودگی آن به نواحی دیگر خودرو هم منتقل شود.

13- آفتاب به مرور می تواند باعث کم رنگ تر شدن قسمت های پلاستیک و سپر خودرو مشکی شود.

پیشگیری بهتر از درمان است. قبل از اینکه اجازه دهید رنگ مشکی خودرو شما توسط آفتاب آسیب ببیند از پوشش های مناسبی برای محافظت از بدنه خودرو در برابر آفتاب استفاده کنید. پیشگیری کردن هزینه خیلی کمتری نسبت به جبران صدمه ها دارد.

14- برای هر بخش از خودرو مشکی، یک دستمال تعیین شده را انتخاب کنید.

به عنوان مثال یک دستمال یا دستکش برای چرخ های خودرو و یک دستمال دیگر برای شیشه های خودرو مشخص کنید تا آلودگی ها هر کدام از قسمت های مختلف خودرو به یکدیگر منتقل نشوند.

15- برای شستشوی خودرو مشکی از شوینده های معمولی استفاده نکنید.

محافظت از رنگ مشکی خودرو

برای نظافت و شستشوی خودرو مشکی فقط از شامپو های با کیفیت و با کف بالا مخصوص خودرو استفاده کنید.

16- به نظافت داخلی خودرو مشکی اهمیت زیادی بدهید.

نظافت قسمت های بیرونی و درونی اتومبیل مشکی هر دو حائز اهمیت هستند. برای نظافت کابین خودرو باید با استفاده از جاروبرقی و دیگر لوازم مخصوص، زباله ها و تمام آلودگی هایی موجود در قطعات چرمی، پلاستیک و وینیل خودرو را پاکسازی کنید.

17- برای شستشوی خودرو مشکی هرگز از اسفنج استفاده نکنید.

استفاده از اسفنج می تواند باعث ایجاد خراش روی سطوح خودروی مشکی شود. به جای استفاده از اسفنج از دستمال ها مناسب استفاده کنید.

18- اجازه ندهید که سطوح خودرو مشکی به صورت طبیعی خشک شود.

لکه ها و آثار آلودگی موجود روی بدنه خودرو مشکی، یکی از بزرگترین مشکلات می باشد. این آلودگی ها واقعاً زیبایی ظاهر خودرو شما را از بین می برند. این لکه ها روی خودرو ها ی مشکی جلوه بیشتری دارند و آزار دهنده هستند. این لکه ها، یکی از پیامد های خشک شدن خودرو به صورت طبیعی می باشد. خشک کردن خودرو با استفاده از حوله های میکروفایبر و اسپری خشک کن از بهترین روش ها هستند.

19- فضولات پرندگان و صمغ درختان از مشکلات جدی خودرو های مشکی رنگ هستند.

فضولات پرندگان شامل اسید است. ساختار این اسید ها می توانند پوشش خودرو مشکی شما را از بین ببرند. صمغ درختان هم بعد از قرار گرفتن روی سطح خودرو، به مرور سفت تر خواهند شد و جدا کردن آن ها به همین سادگی نخواهد بود. برای از بین بردن این گونه آلودگی ها، به محلول های تمیز کننده حرفه ای نیاز پیدا خواهید کرد.

20- مطمئن شوید که ناحیه دیتیلینگ مورد نظر شما، بدون گرد و غبار باشد.

اگر از هر متخصص دیتیلینگ بپرسید، او به شما خواهد گفت که خودروی مشکی، مانند آهن‌ربا گرد و غبار و انواع آلودگی ها را به سمت خود جذب می کند. طبق علوم به اثبات رسیده، سطوح سیاه دارای بار مثبت هستند و می توانند مواد با بار منفی یا خنثی نظیر گرد و غبار را جذب کنند.

جمع بندی

همان طور که در این مقاله بار ها اشاره کردیم، رنگ مشکی واقعاً رنگ خاص و خیره کننده ای محسوب می شود. اما برای خودرو مشکی که ظاهر بسیار زیبایی دارد، عوامل آلودگی و آسیب های احتمالی زیادی هم وجود دارد که باید با مراقبت مداوم از خودرو و انجام دیتیلینگ با روش صحیح اثرات این عوامل را از بین ببرید.

 

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید