آموزشی

تفاوت روکش چرم و پارچه چیست؟

انتخاب بین چرم یا پارچه ممکن است سلیقه ای باشد زیرا هرکدام ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند. در این انتخاب بهتر است به مزایای هر کدام نگاهی بیندازید تا به شما کمک کند تصمیم بهتری بگیرید که کدام روکش برای شما مناسب است. مهم ترین ویژگی ها دوام، نیاز به مراقبت، ظاهر، راحتی و هزینه است.

اشتراک گذاری

انتخاب بین چرم یا پارچه ممکن است سلیقه ای باشد زیرا هرکدام ویژگی های مثبت و منفی خود را دارند. در این انتخاب  بهتر است به مزایای هر کدام  نگاهی بیندازید تا به شما کمک کند تصمیم بهتری بگیرید که کدام روکش برای شما مناسب است. مهم ترین ویژگی های برای انتخاب درست؛  دوام، نیاز به مراقبت، ظاهر، راحتی و هزینه است. به احتمال زیاد، شما برای سالیان متمادی هر روز از صندلی خود استفاده خواهید کرد، بنابراین یک تصمیم درست می تواند سالها راحتی شما را تضمین کند. برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسیی برای خودروی خود داشته، با ما در این مقاله از کارواکس، مرکز دیتیلینگ و سرامیک خودرو در کرج همراه باشید.

مقایسه روکش های چرمی و پارچه

راحتی

حس مبل یا صندلی های پارچه ای بسته به خود پارچه ممکن است بسیار متفاوت باشد. با این حال، روکش پارچه ای، در کل، به دلایل مختلف، بسیار راحت تر از روکش های چرمی هستند. پارچه معمولاً نرم‌تر و راحت تر از چرم است. روکش چرمی در تابستان، گرم و چسبنده و در زمستان، سرد و سفت می‌شوند.

رسیدگی

فرسودگی و پارگی روکش های پارچه ای اغلب به درجه کیفیت پارچه بستگی دارد. همانطور که انتظار دارید، پارچه های باکیفیت (درست مانند چرم های باکیفیت) در برابر سایش بهتر مقاومت می کنند. اکثر مبل‌ یا صندلی های پارچه‌ای دارای روکشی مقاوم در برابر لکه هستند، بنابراین زمانی که ماده ای روی آن میریزد، به راحتی با محصولات ویژه شست و شو یا بخارشوی دستی تمیز می‌شوند. همچنین، پارچه مانند چرم خراشیده نمی شود، بنابراین کمتر از چرم درمقابل چنگال حیوانات خانگی و وسایل تیز آسیب میبیند.

 هزینه

از نظر هزینه روکش های پارچه ای مقرون به صرفه تر هستند زیرا هم رده کیفیت روکش چرم به طور معمول گران تر از پارچه است.

ضد حساسیت

برای افراد مبتلا به آلرژی اغلب روکش چرمی بهتر است، زیرا چرم مانند پارچه حاوی کنه های گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی و سایر مواد حساسیت زا نیست.

ظاهر

یک صندلی چرمی می تواند در مقابل پارچه  ظرافت خاص تری به اتاق یا ماشین بدهد. صندلی های چرمی چرمی معمولاً شیک تر از همتای  پارچه ای خود هستند.

چرم و پارچه صندلی ماشین چه تفاوتی با هم دارند؟

صندلی‌های چرم در مقابل پارچه – آیا فضای داخلی خودروی شما ارزش چرم شدن را دارد؟

هر زمان که یک خودروی جدید میخرید، ممکن است متوجه شوید که مدل های بالا دارای صندلی‌ها، پنل‌های در و داشبورد با روکش چرمی هستند. مدل های پایین معمولا صندلی هایی با آستر پارچه ای دارند که برای نیازهای روزانه شما به اندازه کافی خوب است.چرم بودن روکش با اینکه نمای بهتری به داخل اتاق میدهد ولی ضروری نیست. اگرچه، استثنائاتی مانند لکسوس وجود دارد که با افزایش قیمت، چرم بهتری برای روکش استفاده می کنند. همچنین برخی از مدل‌ها وجود دارند که به صورت استاندارد با چرم در تمام مدل ها عرضه می‌شوند. با این حال، اگر گزینه چرمی برای خودروی شما وجود دارد، و اگر به دلیل تودوزی آن پول اضافی را برای آن باید صرف کنید، این را در نظر داشته باشید که آیا ارزشش را دارد یا نه؟

"چرم" در واقع همیشه چرم نیست.

برای فضای داخل خودرو اگر از چرم طبیعی استفاده شود هزینه بر خواهد بود به همین خاطر اکثر تولیدکنندگان از جایگزین چرم مصنوعی و یا ترکیبی از چرم مصنوعی و طبیعی استفاده می کنند که کیفیت های مختلفی دارد.معمولاً روکش‌های مصنوعی در مقایسه با پوست دباغی شده مقرون به صرفه‌تر هستند. آنها می توانند از هر چیزی مانند پی وی سی، مواد گیاهی، یا حتی پلاستیک و سایر مواد بازیافتی تشکیل شده باشند. اکثر خودروهای معمولی دارای این نوع "چرم" هستند، با این حال، در مورد مدل های فوق لوکس بازار همیشه نمی توان همین را گفت.

مزایای چرم

برخی از عوامل کلیدی وجود دارد که روکش‌های چرمی را برای اکثر افراد مطلوب می‌کند. وقتی صحبت از چرم می شود دوام و طول عمر به ذهن میرسد. این ماده، چه مصنوعی و چه طبیعی، از پارچه‌ای که پس از چندین بار استفاده بیشتر مستعد پاره شدن یا آسیب دیدن است، سخت‌تر است. با این حال، این بدان معنا نیست که چرم آسیب ناپذیر است. اگر به یک مبل و یا صندلی چرمی جذب شده اید، احتمالاً به خاطر ظاهر، دوام و شاید تمیزی چرم اصل مجذوب آن شده اید. چرم مصنوعی برخی از ویژگی های مشابه را دارد، اما نه همه آنها (به ویژه دوام). یکی دیگر از مزایای چرم این است که در مقایسه با پارچه، رطوبت را به راحتی جذب نمی کند. پارچه نسبت به چرم راحت تر لکه دار می شود. هنگامی که با صندلی های پارچه ای سروکار دارید، ممکن است نیاز به استفاده از محلول های تخصصی برای پاک کردن لکه داشته باشید، اما چرم را فقط با کمک یک دستمال میتوانید پاک کنید، مگر اینکه لکه بسیار پایدار باشد، در این صورت یک پاک کننده چرم توصیه می شود.

توجه! شما میتوانید تمیز کننده و محصولات مراقبتی چرم خودرو را از سایت کارواکس تهیه نمایید.

مزایای پارچه

فقط به این دلیل که پول بیشتری می پردازید، به این معنا نیست که چرم در مقایسه با پارچه، معایب خاص خود را ندارد. پارچه قابلیت تنفس بیشتری درمقابل نور خورشید دارد و به اندازه ی چرم داغ نخواهد شد. نشستن روی یک صندلی با روکش پارچه ای برای مدت زمان طولانی نیز تا حدودی بهتر است زیرا مواد همانطور که گفتیم قابلیت تنفس بیشتری دارند و در مقایسه با یک فضای داخلی با روکش چرمی انعطاف بیشتری خواهند داشت. تودوزی نیز کمی نرم‌تر به نظر می‌رسد و مانند چرم لاستیکی نیست، و حرکت روی صندلی راحت‌تر و بی‌صدا است، زیرا پارچه به اندازه چرم به لباس یا پوست نمی‌چسبد. به خاطر داشته باشید که دسته بندی "پارچه" بسیار گسترده تر از دسته "چرم" است زیرا تنوع بیشتری در پارچه وجود دارد. پارچه نیز مقرون به صرفه تر از چرم است. اگرچه شما با یک مدل معمولی روبه‌رو خواهید بود، به این معنی که ویژگی‌های موجود ممکن است بهترین یا جذاب‌ترین در خط تولید نباشند، اما داشتن پارچه لزوما چیز بدی نیست. از آنجایی که امروزه بیشتر چرم‌ها مصنوعی هستند، اگر از روکش‌های داخلی خود غافل شوید، چرم ممکن است ترک بخورد. از طرف دیگر، پارچه راحت تر سوراخ یا پاره می شود و همچنین می تواند مانند چرم فرسوده شود. 

ترکیب چرم و پارچه

نوعی رویکرد عالی برای معضل پارچه در مقابل چرم وجود دارد، و آن در صندلی های ترکیبی است. قسمت بیرونی که معمولاً پس از سال ها ورود و خروج بیشترین آسیب را می بیند، معمولاً با چرم مقاوم پوشانده می شود، در حالی که وسط یا قسمتی که در آن نشسته اید با پارچه پوشانده شده است. این نوع ساخت اطمینان حاصل می کند که مزایای راحتی پارچه را حفظ می کند و در عین حال دوام را با پنل های چرمی با قرار دادن در جای مناسب تضمین می کند.

نتیجه گیری

هر خریدار معیارهای متفاوتی برای ظاهر و حس فضای داخلی خودروی خود دارد. فضای داخلی چرمی، در عین گران بودن، عمق خوبی به فضای داخلی می بخشد که پارچه نمی تواند همچین حسی را القا کند. اگرچه، فضای داخلی پارچه‌ای نیز می‌تواند با الگوهایی در اندازه‌های متفاوت حسی منحصربه‌فرد ایجاد کند. درکل انتخاب بین چرم و پارچه بستگی به انتظارات شما از اتاق داخل خودرو دارد، فضایی لوکس و زیبا یا راحت و شیک!

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه