راهنمای خرید

راهنمای انتخاب دستمال مناسب برای خودروی شما

نظافت خودرو از مهمترین کار هایی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و باید به صورت منظم باید به آن پرداخت. وسایل و تجهیزات بسیار زیادی برای نظافت خودرو وجود دارد و برای گرفتن نتیجه بهتر در نظافت و شستشوی خودرو باید نسبت به این وسایل شناخت پیدا کرد. کارواکس در این بخش شما را با انواع دستمال مناسب خودرو آشنا نموده و کاربرد های آن ها را هم ذکر می کند.

اشتراک گذاری

نظافت خودرو از مهمترین کار هایی است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت و باید به صورت منظم باید به آن پرداخت. وسایل و تجهیزات بسیار زیادی برای نظافت خودرو وجود دارد و برای گرفتن نتیجه بهتر در نظافت و شستشوی خودرو باید نسبت به این وسایل شناخت پیدا کرد. دستمال میکروفایبر یکی از کاربردی ترین و پر استفاده ترین وسایلی است که هر فردی برای تمیز کردن خودرو خود به آن نیاز دارد.
هر اندازه که از شوینده ها و تجهیزات نظافتی با کیفیت استفاده کنید، بدون داشتن یک دستمال خوب و مرغوب، نمی توانید به آن پاکیزگی که در تصور خود دارید، دست پیدا کنید. خیلی اوقات پیش آمده است که زمان زیادی برای نظافت خودرو را صرف کرده باشید؛ اما استفاده از یک دستمال نامناسب موجب شده که مشکلاتی مانند رد دستمال، پرزهای اضافه، آثار هولوگرامی ایجاد شود. کارواکس در این بخش از کارواکس شما را با انواع دستمال مناسب خودرو آشنا نموده و کاربرد های آن ها را هم ذکر می کند.

انواع مختلف دستمال های نظافتی خودرو

انواع دستمال خودرو و راهنمای خرید

1. دستمال میکروفایبر

دستمال میکروفایبر از مناسب ترین مدل های دستمال می باشد که در حوزه نظافت خودرو کاربرد زیادی دارد. الیاف این دستمال دارای ویژگی الکترواستاتیک می باشد. این ویژگی، به چه شکل می تواند به نظافت حرفه ای تر کمک کند ؟ ویژگی الکترواستاتیک، سبب جذب قوی تر گرد و غبار می شود؛ به این صورت که بار الکتریکی منفی گرد و غبار و آلودگی ها، جذب بار الکتریکی مثبت دستمال می شود. بهتر است که بیشتر با ساختار میکروفایبر آشنا شویم.

ساختار الیاف میکروفایبر

میکروفایبر نوعی الیاف مصنوعی بسیار ریز می باشد که از دو ماده پلی آمید و پلی استر تشکیل شده است که این نوع الیاف، مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. دستمال های میکروفایبر انواع گوناگونی دارند. یکی از مؤلفه هایی که دو دستمال میکروفایبر از هم جدا می سازد، میزان تراکم الیاف آن ها می باشد؛ توجه داشته باشید که تراکم الیاف دستمال میکروفایبر با قدرت جذب و قیمت آن رابطه مستقیم دارد. در این قسمت، دیگر خصوصیات این دستمال که باعث پاکیزگی خودرو می شود را مورد بررسی قرار می دهیم.

خصوصیات برجسته دستمال میکروفایبر

  • ساختار رشته این دستمال یکی از نقاط قوت آن محسوب می شود. چرا که با وجود این ساختار، آلودگی های بیشتری جذب این دستمال می شوند.
  • این دستمال، حالت بسیار نرمی دارد.
  • قدرت جذب بالایی دارد.
  • با استفاده از دستمال میکروفایبر، بدون به کار بردن مواد شوینده هم می توانید سطوح مدنظر خودرو را تمیز کنید.
  • استفاده از این نوع دستمال، باعث ایجاد انواع خط و خراش روی سطوح خودرو نمی شود.
  • قدرت بالا در پاک کنندگی و نظافت خودرو
  • اندازه الیاف این دستمال در حد میکرومتر کوچک است.
  • دستمال میکروفایبر محصولی مقرون به صرفه است و قیمت مناسبی دارد.
  • تجدید پذیر و دوستدار طبیعت است.
  • این محصول همه کاره می باشد. علاوه بر خودرو برای نظافت آشپزخانه، وان حمام، آینه، کابینت و ... کاربرد دارد.

چگونه می توان از دستمال میکروفایبر نگهداری کرد ؟

شستشو یکی از مهمترین کار هایی است که باید برای مراقبت و نگهداری از دستمال میکروفایبر انجام دهید. شستشوی میکروفایبر با پارچه های دیگر، استفاده از سفیدکننده و شوینده های غیر مایع و شستشو با آب داغ موجب کاهش کیفیت و طول عمر دستمال های میکروفایبر می گردد.‏

2. دستمال نانو

همان طور که می دانید، امکان ندارد که با هر دستمالی، اتومبیل خود را تمیز کنید. برای نظافت خودرو، خصوصیاتی تعریف شده است که اگر دستمال مد نظر این خصوصیات را نداشته باشد، نمی توان به آن لقب دستمال نظافتی مناسب خودرو را اعطا کرد. دستمال خودرو نانو  یکی از آن دستمال هایی است که قابلیت پاک کنندگی خودرو را دارد و یکی از رقیبان دستمال میکروفایبر محسوب می شود. این دستمال ها در هنگام پولیش خودرو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
این دستمال، قدرت بالایی در از بین بردن آلودگی ها و باکتری های موجود روی سطوح خودرو دارد؛ در واقع دستمال نانو، مانند آهن‌ربا این آثار آلودگی را به خود جذب می کند. دستمال نانو یا همان دستمال جادویی، دارای ویژگی های مشترکی با دستمال میکروفایبر است. تفاوت اصلی دستمال نانو با دستمال میکروفایبر در سایز الیاف آن ها می باشد. می توان گفت که تراکم الیاف موجود در دستمال نانو، از تراکم موجود در دستمال میکروفایبر بیشتر است. هر دوی این دستمال ها برای نظافت خودرو کارآمد و نتیجه­ بخش می باشند. در ادامه چند مورد از ویژگی های دستمال نانو را بررسی می کنیم.

خصوصیات برجسته دستمال نانو

  • اندازه الیاف این دستمال در حد نانومتر کوچک است.
  • استفاده از آن موجب ایجاد خط و خراش و یا لکه نمی شود.
  • برای سطوح بسیاری، کاربرد دارد.
  • قدرت بسیار بالایی در نظافت انواع سطوح دارد.
  • این دستمال بدون کمک از مواد شوینده کار خود را به نحو احسن انجام می دهد. در واقع این دستمال نیازی به مواد شوینده ندارد.
  • دستمال نانو از مواد ضد حساسیت ساخته می شوند.

3. دستمال جیر

این دستمال، نوعی دستمال میکروفایبر می باشد که به آن دستمال ماشین هم گفته می شود. نظافت خودرو یکی از اصلی ترین کاربرد های دستمال جیر به شمار می آید. ساختار این دستمال به شکلی طراحی شده است که توانایی نظافت بدنه خودرو را داشته باشد.

4. دستمال نخی

دستمال نخی هم یکی از دستمال هایی می باشد که جهت نظافت از آن ها استفاده می شود. این دستمال به خاطر بافت و ساختارش می تواند آلودگی ها را پاک کند، اما یک مشکل دارد. اگر از این دستمال استفاده کنید، این دستمال آلودگی ها را جذب می کند، ولی اگر بخواهید برای چندین دفعه از همان دستمال برای تمیزی سطوح دیگری استفاده کنید، دستمال نخی آلودگی های سطوح قبلی را به سطوح جدید منتقل می کند.
با انواع دستمال هایی که به نظافت خودرو، کمک قابل توجهی می کنند، آشنا شدیم. حال سؤال هایی نظیر " چه نوع دستمالی برای بدنه خودرو مناسب است ؟ " یا " از چه نوع دستمالی برای شیشه خودرو می توان استفاده کرد ؟ " پیش می آید. در ادامه به بررسی این سوال ها می پردازیم.

  • دستمال مناسب برای نظافت بدنه خودرو : برای بدنه خودرو دستمال نانو و دستمال میکروفایبر پیشنهاد می شود. این دو نوع دستمال با داشتن تراکم بالای الیاف موجود در ساختارشان، قدرت از بین بردن انواع آلودگی ها، از جمله باکتری ها را دارند. از دستمال نانو برای تمیزکاری رینگ و گلگیر هم می توانید استفاده کنید. دستمال نخی هم توانایی نظافت بدنه را دارد؛ اما نتیجه ای که دستمال های میکروفایبر و نانو به شما ارائه می دهند، کیفیت بسیار بالاتری خواهد داشت.
  • دستمال مناسب برای نظافت شیشه های خودرو :  دستمال میکروفایبر برای نظافت خودرو یک انتخاب عالی می باشد؛ چرا که کیفیت بالایی را برای نظافت شیشه های خودرو ارائه می دهد. از بین بردن لکه های به جا مانده از آب، یکی از تخصص های این دستمال می باشد. می توانید چندین بار از این دستمال استفاده کنید و با استفاده نکردن از محصولات بی کیفیت به فکر محیط زیست هم باشید.
  • دستمال مناسب برای نظافت داخل خودرو : دوباره دستمال میکروفایبر و دوباره یک کاربرد دیگر. دستمال میکروفایبر به دلیل چند منظوره بودنش، توانایی نظافت داخل کابین را هم دارد، ولی می توانید برای نظافت داخل کابین از دستمال نانو هم استفاده کنید. دستمال نانو به دلیل تراکم الیاف بیشتر نسبت به دستمال میکروفایبر، از قدرت بیشتری برای از بین بردن آلودگی ها برخوردار است؛ اما استفاده از هر کدام از این دستمال ها، رضایت شما را برای میزان تمیزی کابین، جلب خواهد کرد.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه