خوشبو کننده خودرو

تفاوت خوشبو کننده و بوگیر خودرو

بسیاری از ما زمان زیادی از روز را در داخل خودرو سپری می‌کنیم، بنابراین نظافت و تمیزی آن می‌تواند اهمیت زیادی در روحیه ما داشته باشد. هم چنین رایحه خوب در کابین خودرو احساس خوشی را در ما و سایر سرنشینان خودرو ایجاد می‌نماید. در این مقاله، راه هایی برای مقابله با بوی نامطبوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اشتراک گذاری

بسیاری از ما زمان زیادی از روز را در داخل خودرو سپری می‌کنیم، بنابراین نظافت و تمیزی آن می‌تواند اهمیت زیادی در روحیه ما داشته باشد. هم چنین رایحه خوب در کابین خودرو احساس خوشی را در ما و سایر سرنشینان خودرو ایجاد می‌نماید. اما در این زمینه ممکن است سوالاتی برای شما به وجود بیاید:

  • چگونه از ماندن بوی سیگار داخل خودرو جلوگیری کنیم؟
  • چگونه بوی لبنیات ریخته شده بر روی صندلی خودرو را از بین ببریم؟
  • تفاوت بین بوگیر و خوشبو کننده خودرو چیست؟
  • کارواکس چه برند هایی را برای بوگیر یا خوشبو کننده خودرو پیشنهاد می‌کند؟

اگر شما هم به خوشبو بودن خودروی خود اهمیت می دهید همراه ما باشید. در این مقاله از کارواکس ابتدا به معرفی مواردی می پردازیم که باعث ایجاد بوی نامطبوع در داخل خودرو می‌شوند. سپس راه حل‌هایی را برای مقابله با آن معرفی می‌کنیم و در پایان به بیان تفاوت بوگیر و خوشبو کننده پرداخته و بهترین‌ محصولات را به شما معرفی می‌نماییم.

چه عواملی باعث به وجود آمدن بوی بد داخل خودرو می شوند؟

  • رطوبت یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن بوی نامطبوع داخل خودرو می باشد. ورود به داخل خودرو با کفش خیس یا ریختن یک مایع یا مواد غذایی روی کفی زیرپایی یا موکت خودرو، باعث ایجاد رطوبت می‌گردد که به مرور زمان بوی بسیار نامطبوعی را ایجاد می‌نماید.
  • یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن بوی نامطبوع خودرو، نشت روغن موتور است. نشت روغن موتور و داغ شدن آن بر روی سطح موتور یا اگزوز موجب ایجاد بوی بسیار بد روغن سوخته می‌گردد که به داخل کابین هم سرایت می‌نماید.
  • مواد غذایی و خوراکی‌هایی که به مرور زمان در نقاط گوناگون خودرو پنهان شده‌اند، یک مشکل جدی به حساب می‌آیند. ماندن مواد غذایی در اتومبیل برای مدت طولانی، باعث فاسد شدن آن‌ها و در نتیجه ایجاد بوی نامطبوع می شود.
  • تشکیل قارچ و کپک بر اثر گرما و رطوبت در سیستم تهویه هوای خودرو یکی دیگر از عوامل اصلی بوی آزاردهنده داخل خودرو می‌باشد. سیستم تهویه و دریچه‌های بخاری یا کولر از اصلی‌ترین محل‌ها جهت تجمع انواع قارچ و باکتری است و لازم است که توجه ویژه‌ای به نظافت و سرویس آن‌ها گردد.
  • یکی دیگر از رایج‌ترین بوهای بد داخل ماشین، بوی سیگار است. بوی سیگار در شرایط عادی هم اذیت‌کننده و ناخوشایند است؛ حال ماندگاری طولانی‌مدت این بو و کهنگی آن می‌تواند بدی آن را دوچندان نماید.

راه های مقابله با بوی نامطبوع خودرو

راه های مقابله با بوی نامطبوع خودرو

  • استفاده از خوشبوکننده و بوگیر، بهترین روش برای پیشگیری و حل مشکل بوی نامطبوع ماشین می‌باشد که در ادامه، به صورت جامع تر درباره آن ها صحبت خواهیم کرد. خوشبو کننده و بوگیرهای تولید شده، راه حلی مطمئن و اثربخش برای مقابله با بوی بد خودرو می باشند.
  • جوش شیرین یکی از راهکار های طبیعی و موثر در این زمینه می باشد. شما می توانید مقدار معینی از جوش شیرین را در نواحی گوناگون خودرو بپاشید. جوش شیرین به دلیل قابلیت جذب بو، می تواند موقتا در از بین بردن بوهای نامطبوع کمک نماید.
  • پیدا کردن منبع بوی نامطبوع از مهمترین کار هایی است که باید انجام دهید. به عنوان مثال، در اکثر اوقات، بوی ماندگی و کهنگی ماشین، به دلیل وجود آلودگی و کپک در لوله های انتقال هوا می باشد. برای حل دائمی این مشکل باید از محصولات ضدعفونی‌کننده سیستم تهویه خودرو استفاده نمایید.
  • همانطور که پیش از این نیز گفته شد، قرارگرفتن مواد غذایی در نواحی دور از دید خودرو، مخصوصا در زیر صندلی ها می‌تواند موجب ایجاد باکتری و بوی ناخوشایند گردد. لذا با استفاده از جاروبرقی، اتومبیل را به طور کلی تمیز نمایید و تمامی نقاط داخلی ماشین را بررسی و سپس آلودگی‌ها را از بین ببرید.
  • سطوح نرم خودرو مانند صندلی ها، به راحتی بوهای مختلفی مانند بوی سیگار را جذب می‌کنند. برای از بین بردن این بوها، می توان از اسپری‌های آنتی باکتریال یا بوبر که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت استفاده نمود. البته استفاده از جوش شیرین نیز می‌تواند یک راحت موقت و در دسترس باشد.
  • قهوه و وانیل هم مواردی هستند که بوی نامطبوع را جذب یا سبب تولید بوی خوشایند می شوند.

همان طور که تا اینجا همراه ما بودید، با عوامل ایجاد بوی نامطبوع خودرو و راه های مقابله با آن آشنا شدید. استفاده از بوگیر و خوشبو کننده ماشین، از آسان ترین و سریع‌ترین راهکار‌های مقابله با بوی نامطبوع می باشد که در ادامه با ویژگی‌ها و تفاوت آن ها آشنا می‌شویم.

کارایی و ویژگی‌های بوگیر خودرو

بوگیر خودرو و خوشبو کننده چه تفاوتی با هم دارند؟

خوشبو کننده خودرو، بو و عطری خاص را در فضای داخلی خودرو پخش می‌کنند اما برای از بین بردن بوی سیگار، رطوبت، مواد غذایی و موارد مشابه باید از بوگیر استفاده شود. هر کدام از این محصولات انواع متفاوتی دارند که با توجه به نوع و مدلشان، ماندگاریشان نیز با یکدیگر متفاوت می‌باشد. حتما این نکته را می‌دانید که موثر ترین و مورد اطمینان‌ترین راه برای از بین بردن بوی سیگار، استفاده از بوگیر است. بوگیر مانع پخش شدن و ماندگاری بوهای نامطبوع در داخل خودرو شده و در واقع آن‌ها را به طور کلی از بین می‌برد. برخی از بوگیرها دارای رایحه‌های شیمیایی هستند که ممکن است برای سلامتی کودکان و یا افراد مسن مضر باشند. پس مهم است که در انتخاب و نحوه استفاده از آن‌ها توجه بیشتری نمایید. لذا کارواکس در ادامه برترین محصولات بوگیر خودرو و همچنین خوشبو کننده را به شما معرفی می‌نماید.

اسپری آنتی باکتریال برای از بین بردن بوی بد خودرو

انواع بوگیر خودرو

1. اسپری آنتی باکتریال و بوگیر داخل خودرو مگوایرز

اسپری آنتی باکتریال و بوگیر داخل خودرو مگوایرز Meguiars Carpet & Cloth Re-Fresher ساخت کشور آمریکا برای از بین بردن بوهای نامطبوع، مخصوصا بوی حیوانات خانگی، سیگار، رطوبت به جای‌مانده در موکت و دریچه‌های کولر عالی می باشد. مواد به کار رفته در این محصول موجب از بین بردن انواع آلودگی، باکتری، قارچ و غیره شده و با تهویه هوای داخل کابین موجب ایجاد یک بوی خوش و تازه می‌گردد. شاید با اولین اسپری این محصول احساس کنید که بوی تندی دارد. اما با گذشت چند دقیقه این احساس از بین رفته و یک بوی ملایم و خاص در داخل خودرو به جای می‌ماند.

2. اسپری بوبر و تهویه هوای داخل خودرو ترتل واکس 

اسپری بوبر و تهویه هوای داخل خودرو Turtle Wax Odor-X با تکنولوژی منحصر به فرد Odor-X برای حذف بو در سطح مولکولی طراحی شده است. با استفاده از این محصول ترتل، به سادگی و با سرعت، بوهای ناشی از سیگار کشیدن، حیوانات خانگی، قهوه، غذا، شیر و لبنیات و غیره از بین می رود. این محصول بوی های نامطبوع در سطوح داخلی مانند زیر صندلی، داخل دریچه های هوا و درون پرزهای فرش و موکت را با کنترل میزان عطر به طور دایم از بین می برد و  مبارزه با بوی های نامطبوع توسط تکنولوژی Odor-X، تا 30 روز پس از استفاده، وجود خواهد داشت و ماشین شما مانند خودروی نو، بوی تازگی میدهد.

3. بمب تهویه و آنتی باکتریال  داخل خودرو Holts Car Sanitiser

گاهی اوقات خلاص شدن از شر برخی بوهای بد و نامطبوع داخل خودرو کاری سخت و دشوار است. سیستم تهویه، موکت کف خودرو، زیرپایی و روکش صندلی محل‌هایی برای تجمع بوهای نامطبوع، باکتری ها و ویروس ها هستند. بمب تهویه و آنتی باکتریال  داخل خودرو Holts Car Sanitiser گزینه‌ای مناسب برای ضد عفونی کردن و از بین بردن بوهای ناخوشایند داخل کابین خودرو است. با یک بار استفاده، بمب تهویه هولتس به سرعت انواع باکتری و ویروس را در کلیه قسمت های داخل خودرو از بین برده و بوی نویی را در داخل کابین بوجود می آورد. فرمولاسیون حرفه ای این محصول به گونه ای است که به جای پوشاندن بوهای بد، آن ها را به کلی از میان می‌برد و هم‌چنین مطابق استاندارد EN14476 99.99درصد باکتری‌ها و ویروس کرونا را نیز از بین می‌برد.

کارایی و ویژگی های خوشبو کننده خودرو

انواع خوشبو کننده های خودرو

بر خلاف بوگیرها که به سراغ منشا بوهای ناخوشایند رفته و آن‌ها را از بین می‌برند، خوشبوکننده‌ها با پخش مولکول‌های خوشبوی خود، باعث خوشبو شدن و تازه شدن فضای داخلی خودرو می‌شوند. خوشبو کننده‌ها انواع مختلفی مانند آویز، کنسروی، کشویی، کارتی، عروسکی و اسپری دارند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

1. خوشبو کننده آویز اورفرش با 4 رایحه مختلف

خوشبو کننده آویز اورفرش با 4 رایحه مختلف Ever Fresh The Bottle ساخت کشور اسپانیا بوده و دارای چهار رایحه سیب، قهوه، توت وحشی و اسطوخودوس است. این محصول حاوی 4.5 میلی لیتر خوشبو کننده بوده و فضای اتومبیل شما را برای مدت طولانی (تقریبا دو ماه) معطر و خوشبو نگه می‌دارند. علاوه بر خرید تکی این محصول، شما می‌توانید بسته‌های 42 عددی خوشبو آویز اورفرش را به صورت عمده و با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

2. خوشبوکننده آویز ایتالیایی مفرا با 7 رایحه مختلف

خوشبوکننده آویز ایتالیایی مفرا با 7 رایحه مختلف Deo Cube با فرمولاسیون طبیعی خود، می‌تواند فضایی مطبوع و عاری از هرگونه سردرد را برای شما فراهم آورد. هفت رایحه اوشن، وانیل، استوایی، کاج (جنگل)، سیب ترش، رایحه برزیلی آکای و رایحه توت فرنگی توانسته انتظار سلیقه‌های متفاوت را پوشش دهد. علاوه بر خرید تکی این محصول می‌تواند پکیج چهار عددی خوشبوکننده Deo Cube را با قیمتی پایین‌تر خریداری نمایید.

3. خوشبو کننده کنسروی ال دی با 9 رایحه مختلف 

خوشبو کننده کنسروی ال دی با 9 رایحه مختلف LD Organic، با ارائه رایحه های بسیار خوشبو و عرضه کیفیت بالا در پخش رایحه، به محصولات محبوبی تبدیل شده‌اند. خوشبو کننده های LD ارگانیک هستند و به هیچ عنوان حساسیت ایجاد نمی کنند. آدامس بادکنکی، موز وحشی، شکلات و سیب سبز از جمله پرطرفدارترین رایحه‌های خوشبوهای ال دی می‌باشند. شما می توانید این محصول را به صورت تکی و یا در قالب پکیج‌های 18 عددی خوشبوهای کنسروی ال دی به صورت عمده خریداری نمایید.

4. خوشبو کننده کنسروی اورفرش با 6 رایحه مختلف

خوشبو کننده کنسروی اورفرش با 6 رایحه مختلف Ever Fresh Can بسیار بالا می باشد. این محصولات ساخت کشور اسپانیا بوده و به جرات می‌توان گفت که از تمامی خوشبوهای کنسروی موجود در بازار باکیفیت‌تر بوده و رایحه‌هایی خاص با بویی ملایم و با ماندگاری بسیار بالا را به شما عرضه می‌نماید. سیب، توت، مشکی یا بلک (با بوی سرد)آدامس بادکنکی، قهوه و اسطوخودوس رایحه هایی هستند که این برند اسپانیایی در خوشبوکننده‌های خود استفاده می‌نماید. شما می توانید علاوه بر خرید تکی این محصول، پکیج 18 عددی خوشبو کننده کنسروی Ever Fresh را از کارواکس سفارش دهید.

خوشبو کننده کنسروی آرئون Areon Ken

5. خوشبو کننده کنسروی آرئون

خوشبو کننده کنسروی آرئون Areon Ken از جمله شناخته‌شده‌ و پرفروش‌ترین خوشبوهای خودرو در ایران می‌باشد. بوی خوش و ملایم این خوشبو کننده احساس طراوت و تمیزی فضای خودرو شما را فراهم خواهد کرد. پخش بوی یکسان و ماندگاری طولانی‌مدت از جمله نقاط قوت این خوشبوکننده می‌باشد. توت فرنگی، قهوه، آنتی توباکو، نیوکار، سیب دارچین، توت وحشی و وانیل از جمله رایحه‌های خوشبوکننده آرئون می‌باشند.

0 نظرات

نظری ثبت نشده است

افزودن نظر جدید

لینک کوتاه