0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
احتمال خداحافظی همیشگی با شورلت مالیبو بعد از سال 2023

وب سایت پدال: شورلت به‌تازگی به تولید اکثر سدان‌های خود شامل ولت، کروز و ایمپالا در آمریکای شمالی پایان داده است و حالا به نظر می‌رسد مالیبو هم در آینده‌ای نزدیک به دیگر برادران خود ملحق شود. هرچند گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که مالیبو در حدود سال 2022 فیس‌لیفت خواهد شد اما حالا جی‌ام آتوریتی گزارش داده است که احتمالاً مالیبو بعد از سال 2023 به‌طور کامل از سبد محصولات شورلت حذف خواهد شد. به گفتهٔ این گزارش، شیوع ویروس کرونا و کاهش فروش، آیندهٔ مالیبو را تحت تأثیر قرار داده است. این در حالی است که پیش از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شد مالیبو تا مدل سال 2025 در سبد محصولات شورلت حضور داشته باشد.

هرچند هنوز هیچ‌چیز در این رابطه رسمی نیست اما فروش مالیبو طی چند سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. این سدان میان سایز آمریکایی در سال 2016 در ایالات‌متحده 227,881 دستگاه فروش داشت اما این عدد در سال 2017 به 185,857 دستگاه و در سال 2018 به 144,542 دستگاه کاهش یافت. سال گذشته نیز مالیبو در آمریکا تنها 131,917 دستگاه فروش داشته که حتی از فروش فورد فیوژن هم کمتر است. شورلت در واکنش به این کاهش فروش، نسخهٔ هیبریدی مالیبو را برای مدل 2020 حذف کرد و حالا به نظر می‌رسد روند کاهشی فروش این سدان آمریکایی نهایتاً منجر به مرگ آن شود.

اما همهٔ خبرها بد نیستند زیرا گزارش‌های قبلی به‌ احتمال جایگزینی مالیبو با خودرویی تمام الکتریکی اشاره داشته‌اند. جنرال موتورز در ماه فوریه زمانی که نقشهٔ راه محصولات الکتریکی خود را معرفی کرد به این احتمال قوت بیشتری بخشید زیرا در این نقشهٔ راه خودرویی کم‌ارتفاع دیده می‌شد که وعده داده شده بود کارآمد باشد. درهرحال مرگ مالیبو موجب حذف یکی از آخرین سدان باقیماندهٔ شورلت خواهد شد. غیر از مالیبو، تنها سدان شورلت که هم‌اکنون در ایالات‌متحده عرضه می‌شود مدل سونیک است که گفته می‌شود آن‌هم دوران پایانی عمر خود را سپری می‌کند.