0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
انتشار جدیدترین تیزرها از طراحی رنو 2024

رنو با خودروی Zoe حضوری برجسته در بازار خودروهای شهری برقی داشت اما فرانسوی‌ها می‌خواهند با رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ رقیبی قوی‌تر را عرضه نمایند. Zoe اگرچه در زمان خود خودروی قابل‌توجهی محسوب می‌شد اما با حضور رقبای مدرن‌تر از قافله عقب افتاد و رنو نیز به دنبال جانشینی آن با ۵ است. قطعاً ما ایرانی‌ها نیز خاطرات خوش زیادی با رنو ۵ قدیمی داریم اما نسخه مدرن این خودرو به شکل یک هاچبک برقی متولد شده است و از پلتفرم جدیدی استفاده می‌کند. قبلاً تصاویر جاسوسی متنوعی از رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ منتشر شده بود اما خود رنو به تازگی تیزرهایی از بدنه این خودرو را منتشر کرده است. فرانسوی‌ها با انتشار تصاویر بدنه پروتوتایپ رنو ۵ به برخی جزئیات آن نیز اشاره داشته‌اند. این تصاویر در مرکز مهندسی تولید جهانی رنو در نزدیکی پاریس منتشر شده یعنی جایی که فرایندهای تولید واقعی برای توسعه پروتوتایپ ها و کسب تأییدیه‌های گوناگون صورت می‌گیرد. تمامی محصولات رنو از پروتوتایپ های اولیه گرفته تا نسخه‌های نهایی تولیدی در این مرکز توسعه یافته و مونتاژ می‌شوند.

 

در تصاویر موردبحث رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ را می‌بینیم که کاملاً ما را به یاد مدل قدیمی می‌اندازد هرچند برخی ویژگی‌ها باعث شده‌اند این خودرو مدرن‌تر و حتی آینده‌نگرانه‌تر به نظر برسد. اگر قبلاً تصاویر نسخه مفهومی رنو ۵ جدید را دیده باشید احتمالاً از شنیدن اینکه تغییری در طراحی مدل کانسپت و تولیدی وجود نداشته خوشحال خواهید شد. البته باید گفت همه جزئیات مدل نهایی در تیزرها قابل‌تشخیص نیستند چراکه پوشش استتاری مشکی‌رنگ روی بدنه وجود دارد و ما نمی‌توانیم درباره طراحی سپر جلو، رینگ‌ها و نمای عقب نظر قطعی بدهیم.


رنو ۵ جدید از پلتفرم CMF-B EV استفاده خواهد کرد که برای خودروهای برقی کلاس B اروپا توسعه یافته است. با استفاده از این پلتفرم هزینه‌های تولید رنو ۵ نسبت به Zoe تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت. دلیل اصلی کاهش هزینه‌ها نیز اشتراک حدود ۷۰ درصدی قطعات پلتفرم یاد شده با معماری CMF-B بکار رفته در خودروهای درون‌سوز رنوست. باتری رنو ۵ مدل ۲۰۲۴ نیز سبک‌تر از نمونه بکار رفته در Zoe خواهد بود هرچند مشخصات آن هنوز اعلام نشده است. برخلاف فولکس‌واگن ID.3، پیشرانه برقی رنو ۵ جدید در بخش جلو نصب خواهد شد.