0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
اولین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 گرن کوپه 2020

وب سایت پدال: ب‌ام‌و M8 گرن کوپه کامپتیشن 2020 خودرویی بسیار ظریف است که نام آن لطافت کمتری دارد. این خودرو عضو ارشد خانواده سری 8 بوده و از پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی 625 لیتری و سیستم تعلیق پیست محور سود می‌برد؛ اما مدل گرن کوپه دو درب و فاصله بین محوری بیشتر و بنابراین بدنه‌ای طویل‌تر دارد. وقتی تمامی این موارد را با کابین لذت‌بخش و چهار نفره ترکیب کنید بی‌شک M8 گرن کوپه را پادشاه خانواده سری 8 خواهید دانست.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

چابکی خودرو عالی بوده و M8 گرن کوپه درعین‌حال فوق‌العاده جذاب نیز هست. ما حتی می‌خواهیم این خودرو را زیباترین محصول فعلی ب‌ام‌و بدانیم؛ اما این ترکیب طراحی ظاهری، سرعت و هندلینگ است که به M8 گرن کوپه اجازه خواهد داد تا با رقبای سرسختی سرشاخ شود. پورشه پانامرا توربو، مرسدس-ای ام جی GT63 S و آئودی RS7 رقبای ارزشمندی هستند که پرفورمنسی قابل‌مقایسه را با همان سبک بدنه‌ی بزرگ و بسیار سنگین و بسیار گران‌قیمت ارائه می‌کنند.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

M8 کوپه یکی از لذت‌بخش‌ترین خودروهایی بود که سال پیش راندیم و بنابراین انتظار داریم M8 گرن کوپه نیز انتظارات ما را برآورده کند زیرا هر دو خودرو از نظر فنی مشابه هستند. به این ترتیب یک پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو با قدرت 617 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری در دل این هیولا قرار گرفته است. گیربکس 8 سرعته ساخت ZF و سیستم چهار چرخ محرک نیز وظیفه انتقال این قدرت به چرخ ها را بر عهده دارند. یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی نیز نیرو را بین چرخ های عقب توزیع می‌کند.

اما خود سیستم چهار چرخ محرک xDrive نیز قابل تنظیم بوده و با فشار یک دکمه می‌توان نیروی بیشتری را به اکسل عقب فرستاد. در واقع وقتی کنترل پایداری خاموش باشد رانندگان می‌توانند اکسل جلو را از مدار خارج کرده و ریسک بازی کردن با یک خودروی 143 هزار دلاری را به جان بخرند.

با این وجود دینامیک سواری خودرو کمی پایین‌تر از مدل کوپه بوده و حداقل روی کاغذ که این‌گونه است زیرا M8 گرن کوپه دارای بدنه‌ای بزرگ‌تر، فاصله بین محوری بیشتر و کمی وزن بالاتر است.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

ما در ابتدا فکر می‌کردیم M8 کوپه وحشی‌تر خواهد بود اما یکی از مدیران ب‌ام‌و می‌گوید تنظیمات پایه گرن کوپه مشابه نسخه سقف سخت M8 است. بهتر است M8 کوپه را در پیست رانده و با گرن کوپه در جاده‌های نرمال تردد کنید. این تصویری بهتر به شما می‌دهد.

اما حتی نسخه گرن کوپه هم بسیار چابک و تیز بوده و در مقایسه با مدل 6 سیلندر 840i گرن کوپه کاملاً در سطح بالاتری قرار دارد.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

واقعیت این است که M8 بزرگ به شدت چابک، متمرکز و تیز است. در مقایسه با نسخه 6 سیلندر 840i گرن کوپه که آن را بسیار دوست داریم M8 از فلسفه پرفورمنس کاملاً متفاوتی برخوردار است. سیستم تعلیق خودرو سفت بوده اما این به معنی ناهنجاری نیست. هرچند نباید انتظار تردد با قالیچه پرنده را داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم دامپرها را در وضعیت کامفورت گذاشته و تنها درصورتی‌که مسابقه می‌دهید از حالت اسپورت پلاس استفاده کنید.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

تمامی تغییرات صورت گرفته در هندسه‌ی سیستم تعلیق از جمله کمبر بیشتر در چرخ های جلو باعث شده فرمان پاسخ‌های بسیار سریعی داشته باشد. این موضوع در بسیاری از محصولات M دیده شده و M8 نیز می‌تواند به‌طور ناگهانی جهت حرکت خود را تغییر دهد. فرمان فربه این خودرو بسیار لذت‌بخش بوده و حتی در حالت نرمال نیز تیز و گوش‌به‌فرمان است هرچند در پیست می‌تواند کمی کرخت و مصنوعی حس شود. اگر حالت اسپورت را انتخاب کنید فرمان سنگین‌تر شده اما ارتباط بیشتری را ایجاد نمی‌کند.

همانند M8 کوپه، سیستم چهار چرخ محرک واقعاً برجسته بوده و کشش فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. زمانی که از حالت 4WD به حالت اسپورت سوئیچ کنید بهترین‌های دو جهان را در دست خواهید داشت.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

رانندگان بسیار شجاع و با تجربه می‌توانند حالت تک دیفرانسیل را انتخاب کرده و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت 4S را در یک چشم بر هم زدن از بین ببرند. به عنوان یک خودرویی با حالت دیفرانسیل عقب انتخابی، M8 جانوری بی‌رحم است.

اما سواری خودرو چگونه است؟ هرچقدر که پیشرانه را تحت‌فشار قرار دهید کمتر خواهید توانست در برابر آن مقاومت کنید. پاسخ پدال گاز فوق‌العاده بوده و گشتاور هم به راحتی عرضه می‌شود.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

خودرویی با این ابعاد و وزن نباید بتواند در 11 ثانیه از سکون به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسد. M8 گرن کوپه حسی هیجان‌انگیز را القا می‌کند. هم‌اکنون نوعی از سدان های بزرگ و پرفورمنسی وجود دارند که شاید یک‌چهارم قدرت آن‌ها در زندگی روزمره موردنیاز باشد اما اگر بخواهید بقیه را شرمنده کنید قطعاً از چنین محصولاتی تقدیر خواهید کرد.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

“غافلگیرکننده” واژه‌ای مناسب برای تعریف پرفورمنس این خودروست. البته قوای محرکه‌ی M8 گرن کوپه شامل گیربکس 8 سرعت‌های است که حرفی برای گفتن نمی‌گذارد.

صدای پیشرانه نیز عالی بوده اما به اندازه محصولات AMG عمیق و خاص نیست.

برسیم به کابین که نسبت به دیگر مدل‌های M8 تفاوتی نداشته ولی فضای سر بخش جلو کمی بیشتر است. کیفیت متریال بکار رفته و طراحی کلی آن بسیار خوب است.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

هدآپ دیسپلی بسیار خوب ب‌ام‌و به‌صورت استاندارد وجود داشته و بنابراین نیازی به نگاه کردن زیاد به پشت آمپرها وجود ندارد. البته انتقاداتی به صندلی‌ها وارد است که بالشتک‌های زیادی ندارند. فضای پای عقب کافی بوده و فضای سر خوب هم برای افراد قدبلند وجود دارد.

در کل باید گفت ب‌ام‌و M8 گرن کوپه لذت‌بخش‌تر و چابک‌تر از آئودی RS7 به نظر می‌رسد و بسیار هم سریع‌تر است. جدای از سرعت ‌بالا، همین گفته‌ها درباره‌ی AMG GT 63 S نیز صدق می‌کند. مرسدس به‌طور دیوانه‌واری قدرتمند است اما کمی فیلتر نشده به نظر می‌رسد.

ب‌ام‌و M8 گرن کوپه

در بحث دینامیک سواری چیزی نسبت به M8 کوپه از دست نرفته است. قطعاً در رانندگی روزمره تفاوتی را متوجه نخواهید شد. از این نظر M8 گرن کوپه انتخاب بهتری برای افرادی است که ترددهای روزمره بیشتری دارند مخصوصاً اینکه خودروی موردبحث 3 هزار دلار ارزان‌تر از برادر دو درب می‌باشد.

البته اختلاف قیمت بیش از 34 هزار دلاری نسبت به M850i گرن کوپه‌ی 530 اسب بخاری بسیار قابل‌توجه است؛ اما برای افرادی که قیمت برایشان مهم نیست این پرچم‌دار M یک خودرو با حس خاص و پرفورمنس عالی است.

مشخصات ب‌ام‌و M8 کامپتیشن 2020

  • پیشرانه: 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 617 اسب بخار/750 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 306 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده
  • قیمت پایه: 130 هزار دلار
  • قیمت مدل تست شده: 155 هزار دلار (تخمینی)