0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
بچه رپتور چینی! عرضهٔ پیکاپ آفرود گریت وال پائو به بازار چین

وب سایت پدال: مقامات بلندپایهٔ شرکت گریت وال تأیید کرده‌اند که پیکاپ جدید این شرکت بنام پائو (PAO) رسماً به بازار چین عرضه شده است. این پیکاپ در سه نسخهٔ مختلف مسافری، تجاری و آفرود ارائه می‌شود که همگی از یک پیشرانۀ بنزینی استفاده می‌کنند و بازهٔ قیمتی آن‌ها بین 168,800 یوآن معادل 24 هزار دلار تا 199,800 یوآن معادل 28 هزار دلار است. به‌زودی نسخهٔ دیزلی این پیکاپ هم ارائه خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه خودروی چنگدو به نمایش درآید. پائو در زبان چینی به معنای توپ جنگی یا اسلحهٔ بزرگ است.

گریت وال در بازار پیکاپ‌های چین به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کرده و عرضهٔ سری پائو نشان‌دهندهٔ جاه‌طلبی این شرکت برای ورود به بازارهای جهانی بین‌المللی است. نسخهٔ آفرود این پیکاپ در مقایسه با نسخه‌های مسافری و تجاری به کیت بدنهٔ سخت و خشن‌تری مجهز شده که توانایی‌های آفرود آن‌را تقویت کرده و موجب می‌شود ظاهر آن وحشی به نظر برسد. البته نسخهٔ آفرود پائو در ظاهر به جذابیت نسخهٔ مسافری نیست اما هزینه‌های تعمیر و نگهداری قطعات بدنهٔ آن بسیار کمتر است. این پیکاپ جدید چینی 5,437 میلی‌متر طول، 1,958 میلی‌متر عرض و 1,893 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با 3,230 میلی‌متر است.

پائو به‌عنوان یک پیکاپ آفرود تا دندان به تجهیزات موردنیاز خارج جاده‌ای مجهز شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به وینچ T-Max با حداکثر نیروی کشش 4.3 تن، لاستیک‌های آفرود 265 دیسکاورر AT3، اسنورکل، دو قلاب بکسل در عقب، رابط برق چراغ تریلر و… اشاره کرد. این پیکاپ همچنین می‌تواند تا عمق 70 سانتی‌متری آب هم حرکت کند.

داخل پائو آفرود اما با نسخه‌های معمولی تفاوتی ندارد و گریت وال با استفاده از ترکیب رنگ قرمز و مشکی و دوخت لوزی شکل سعی کرده به جذابیت کابین اضافه کند. در اینجا متریال باکیفیتی بکار رفته و قسمت‌هایی مثل بخشی از کنسول مرکزی با پلاستیک نرم پوشیده شده‌اند. به‌طورکلی، کابین پائو حس سطح بالایی دارد و عملکرد همهٔ ادوات و ویژگی‌های آن خوب است.

همان‌طور که گفته شد، فعلاً برای پائو فقط یک پیشرانهٔ بنزینی ارائه شده است. این موتور یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 190 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است؛ اما قرار است در ماه جولای یک موتور دیزلی هم برای این پیکاپ ارائه شود که انتظار می‌رود یک نمونهٔ 2 لیتری توربودیزل با 166 اسب بخار قدرت باشد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF صورت می‌گیرد و از هفت حالت رانندگی مختلف شامل اقتصادی، استاندارد، اسپرت، برفی، گل‌ولای، شن و ماسه و 4L برخوردار است.