0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
دونکروورت D8 GTO JD70 جدید، اولین خودروی جاده‌ای با شتاب جانبی ۲G

وب سایت پدال: حدود هشت ماه پیش، خودروساز کوچک هلندی دونکروورت (Donkervoort) تیزری از محصول جدید خود بنام D8 GTO JD70 را منتشر کرد و حالا این ماشین با مشخصات فوق‌العاده‌ای رسماً معرفی شده است. دونکروورت این نسخه از D8 GTO را «اولین سوپراسپرت ۲G» دنیا می‌داند که یعنی JD70 می‌تواند در پیچ‌های سخت تا ۲ جی شتاب جانبی را تحمل کند. این چسبندگی خارق‌العاده با لاستیک‌های استاندارد Nankang AR-1 خودرو فراهم می‌گردد که هرچند برای پیست و رقابت طراحی شده‌اند اما جاده‌ای و قانونی هستند.

JD70 به پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر آئودی مجهز است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی موتور به دیفرانسیل لغزش محدود عقب خبری از گیربکس دوکلاچه یا حتی شش سرعته نیست بلکه این کار توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ضریب نزدیک ترماک صورت می‌گیرد که کاملاً برای وظایف یک خودروی اسپرت تنظیم شده است. به گفتهٔ دونکروورت، گشتاور بالای موتور آئودی برای عملکرد مطلوب فقط به پنج دنده نیاز دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه این سوپراسپرت هلندی وزن بسیار سبک آن است. قسمت‌های زیادی از JD70 از فیبر کربن ساخته شده و به لطف این کار وزن آن به تنها ۷۰۰ کیلوگرم رسیده است. به لطف وجود بیش از ۴۲۰ اسب بخار قدرت در پکیجی به این سبکی، JD70 ظرف تنها ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که برای دستیابی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز فقط به ۷.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت این جانور هلندی هم به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

JD70 به سیستم تعلیق دو جناقی با کمک‌فنرهای قابل تنظیم در هر چهارگوشه مجهز شده است درحالی‌که وظیفهٔ متوقف کردن آن نیز بر عهدهٔ سیستم ترمزی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو است. البته کالیپرهای شش پیستونه برای عقب هم قابل سفارش هستند. JD70 اولین محصول دونکروورت محسوب می‌شود که به فرمان برقی مجهز شده است. همچنین به لطف انجام اصلاحات آئرودینامیکی، در جلوی این ماشین ۵۰ کیلوگرم و در عقب ۸۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌شود.

هرچند JD70 خودرویی مخصوص پیست محسوب می‌شود اما به‌گونه‌ای طراحی شده که تولید گازهای گلخانه‌ای آن متناسب با خودروهای جاده‌ای باشد. این مدل خاص از D8 GTO به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد مؤسس شرکت یعنی «جوپ دونکروورت» ساخته شده است و تنها ۷۰ دستگاه از آن تولید می‌شود که به گفتهٔ دونکروورت نیمی از آن‌ها فروخته شده است. قیمت D8 GTO JD70 از ۱۶۳,۶۳۶ یورو آغاز می‌شود.