0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
کابوس پیکاپ رم و فراخوان ۱۳۱ هزارتایی به خاطر از کار افتادن پیشرانه

رم می‌گوید یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای خودروهای تحت تأثیر این فراخوان در نظر می‌گیرد. خودروهای موردبحث نیز از ۳ ژوئن ۲۰۲۰ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ تولید شده‌اند و باید در چارچوب زمانی خاصی راهی نمایندگی‌های رم شوند. بخش ایمنی و فنی رم بررسی مشکل یاد شده را از چند ماه قبل شروع کرده و نهایتاً منجر به فراخوان شده است.

تحقیقات شرکت یاد شده نشان می‌دهد نرم‌افزار ماژول کنترل قوای محرکه دلیل مشکل از کار افتادن پیشرانه بوده است. تاکنون ۲۰۶ گزارش مشتری، ۶۳۶ ادعای گارانتی و ۵۳ گزارش ثبت شده در رگلاتوری‌ها به خاطر همین مشکل اعلام شده است. همچنین یک فقره تصادف نیز گزارش شده هرچند خوشبختانه مجروحی وجود نداشته است. رم اقدام به ارتقای نرم‌افزاری ماژول کنترل قوای محرکه وانت پیکاپ های خود خواهد کرد و اگر مشتریان قبلاً به‌صورت شخصی مشکل را حل کرده باشند با ارائه اسناد مربوطه خواهند توانست هزینه‌های خود را پس بگیرند. سیستم eTorque رم شامل قوای محرکه هیبریدی ۴۸ ولتی بوده که البته تأثیری روی خروجی کل ۳۹۵ اسب بخار پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری ندارد. برند رم هم‌اکنون در میانه دوران گذار است و آماده عرضه رم ۱۵۰۰ برقی می‌شود.

اخبار جدید نشان می‌دهند رم ۱۵۰۰ برقی قدرت ۶۵۴ اسب بخار خواهد داشت و در عرض ۴.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد با باتری ۱۶۸ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد اما باتری ۲۲۹ کیلووات ساعتی نیز در دسترس خریداران خواهد بود. این وانت بدون آلایندگی با باتری بزرگ‌تر می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت بیش از ۸۰۰ کیلومتر را طی کند. همچنین شایعاتی درباره تولید یک وانت کوچک‌تر توسط رم برای رقابت با فورد ماوریک به گوش می‌رسد. برند یاد شده قبلاً چنین محصولی را در برخی کشورها همچون مکزیک عرضه کرده است.