0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
برند شاسی بلند نیسان ترا تغییر کرد، دانگ فنگ پالادین در چین

شاسی بلند نیسان ترا توسط ژنگژو نیسان، سرمایه‌گذاری مشترک دانگ فنگ و نیسان، در اوایل تابستان معرفی شد و اکنون فروش آن در چین آغاز شده است. البته این مدل در چین با نام دانگ فنگ پالادین عرضه خواهد شد. نیسان ترا فعلی که بر اساس نسل فعلی نیسان ناوارا ساخته شده از سال ۲۰۱۸ در حال تولید بوده است. چین اولین بازار این شاسی بلند بود که بعدها در جنوب شرقی آسیا نیز عرضه و در سال ۲۰۲۰ فیس‌لیفت شد. با وجود اینکه ترا پس از فیس‌لیفت به طور قابل توجهی تغییر کرد، دانگ فنگ پالادین فقط جلوپنجره متفاوتی دارد، به علاوه لوله اگزوز آن زیر سپر مخفی شده است. ابعاد این شاسی بلند چینی به ترتیب از چپ به راست ۱.۸۷/۱.۸۵/۴.۸۸ متر و فاصله محوری آن ۲.۸۵ متر است.

اما در عوض کابین کاملا تغییر کرده است. دانگ فنگ پالادین پنل جلو جدید، فرمان، پنل ابزار دیجیتال، تونل مرکزی ارتقایافته و یک اهرم دنده متفاوت دریافت کرده است. یکی از امکانات اصلی آن سیستم چندرسانه‌ای با یک تبلت عمودی ۱۲ اینچی است. لیست تجهیزات همچنین شامل دوربین‌های سراسری، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و سیستم پایش نقاط کور می‌شود.

به جای موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی نیسان با توان ۱۹۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر، یک موتور ۲ لیتری توربو بنزینی از شرکت شنیانگ آئرواسپیس میتسوبیشی روی این مدل نصب شده که توان ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می‌کند. موتور جدید با یک جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار کار می‌کند، در حالی که نسخه چینی ترا به جعبه‌دنده ۶ سرعته یا ۷ سرعته دستی مجهز بود. دانگ فنگ پالادین با قیمت ۲۳۴۰۰ تا ۲۹۹۰۰ دلار عرضه شده است. این خودرو در بازار ایران با نام لئو MX8 شناخته می‌شود.

منبع خبر: خودرو بانک