0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
تویوتا سی پلاس کوچک 11 هز ار دلاری معرفی شد.

تویوتا از خودروی بسیار کوچک و برقی سی پلاس پاد رونمایی کرد. این خودرو که در کلاس وسایل نقلیه kei قرار می‌گیرد با قیمت حدود ۱۱ هزار دلار عرضه خواهد شد.
خودروسازان برای پاسخگویی به نیازهای ویژه بازارهای داخلی خود گاها اقدام به تولید محصولاتی می‌کنند که نسبت به خودروهای شناخته شده آن‌ها تفاوت‌های زیادی دارد. برای مثال فولکس‌واگن گلف کانتری و نیسان S کارگو جزو خودروهایی هستند که در بازارهای داخلی آلمان و ژاپن عرضه می‌شوند. جدیدترین این محصولات را می‌توان تویوتا سی پلاس پاد دانست که نسبت به محصولات جهانی تویوتا تفاوت‌های فاحشی دارد. در واقع سی پلاس پاد را می‌توان جزو عجیب‌ترین چهار چرخ‌های تویوتا در سال‌های اخیر دانست.

 

تویوتا bZ4X تنها محصول برقی این برند نیست و در ژاپن شاهد ارائه وسایل نقلیه گوناگون از جمله اسکوترهای برقی سه‌چرخ و خودروهای برقی کوچک جهت کمک به حمل‌ونقل پاک‌تر هستیم. سی پلاس پاد در کلاس Kei قرار می‌گیرد و طول و عرضی برابر با ۲۴۸۹ و ۱۲۷۰ میلی‌متر دارد. در حقیقت ابعاد بیرونی این خودروی جدید کوچک‌تر از اسمارت سیتی کوپه ۲۵ سال قبل خواهد بود. البته ارتفاع ۱۵۴۹ میلی‌متری محصول جدید تویوتا باعث می‌شود فضای کابین آن بیشتر از چیزی باشد که انتظار داریم. در نگاه اول تویوتا سی پلاس پاد طراحی بامزه‌ای خواهد داشت. چراغ‌های جلوی افقی و طویل باعث شده‌اند خودرو چهره‌ای مشابه کانسپت های قدیمی‌تر داشته باشد درحالی‌که چراغ‌های عقب شفاف حس نوستالژی دارند. از دستگیره‌های درب گرفته تا قوس چرخ‌ها و طرح دو رنگ بدنه، همه و همه بر جذابیت‌های این محصول کوچک می‌افزایند. در حقیقت اگر بگوییم سی پلاس پاد یک کانسپت متعلق به ۲۵ سال پیش است بسیاری از افراد آن را باور خواهند کرد.

 

با ورود به کابین فضای خوبی را نسبت به کلاس خودرو مشاهده خواهید کرد. داشبورد کامل، پانل درب کاربردی، صندلی‌های مشابه خودروهای عادی، کیسه‌های هوا و… جزو مواردی هستند که در تویوتا سی پلاس پاد وجود دارند. اگرچه هیچ‌یک از ویژگی‌های کابین خودرو ما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند اما نسبت به ابعاد بیرونی آن بسیار خوب طراحی شده‌اند و حس یک خودروی کامل را تداعی می‌کنند. در تریم G خودرو شما می‌توانید شاهد مواردی همچون ورودی‌های هوای روی داشبورد و صندلی‌های گرم شونده باشید.

 

جدیدترین محصول برقی تویوتا حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت و شعاع حرکتی ۱۵۰ کیلومتری دارد. اگرچه مشخصات سی پلاس پاد حرف چندانی برای گفتن ندارد اما باید دانست در دل خودرو باتری کوچک ۹ کیلووات ساعتی قرار دارد و پیشرانه برقی آن نیز فقط ۱۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از منابع بکار رفته جهت تولید باتری تویوتا راو ۴ پرایم پلاگین هیبریدی دو مجموعه باتری برای سی پلاس پاد بسازید. نکته دیگر اینکه خودروی کوچک تویوتا از تکنولوژی انتقال برق به سایر لوازم و تجهیزات سود می‌برد و می‌توان از آن به عنوان یک ژنراتور ۱۵۰۰ واتی در زمان قطع برق استفاده کرد. شاخص‌ترین ویژگی تویوتا سی پلاس پاد که با ماهیت آن هماهنگ است قیمتش خواهد بود. برای خرید این کوچولوی بامزه می‌بایست حدود ۱۱۵۰۰ دلار هزینه کرد که ارزان‌تر از برخی وسایل نقلیه زمین‌های بازی گلف خواهد بود.

 منبع خبر: پدال