0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
خریداران به جای مرسدس C63 چهار سیلندر از بی ام وM3استقبال کردن

به گفتهٔ نمایندگی‌های مرسدس در آلمان، فروش C63 جدید نزدیک به صفر بوده و خریداران سراغ ب‌ام‌و M3 می‌روند با اینکه قدرت کمتری دارد. به نقل از پدال: نزدیک به یک سال از معرفی مرسدس C63 S E Performance می‌گذرد و چند هفته‌ای است که عرضهٔ این خودرو در آلمان آغاز شده است. بااین‌حال، به گزارش رسانه‌های آلمانی، نمایندگی‌های مرسدس فروش این سدان اسپرت را ناامیدکننده توصیف کرده‌اند. C63 جدید پیشرانهٔ V8 خود را با قوای محرکهٔ چهار سیلندر پلاگین‌هیبریدی جایگزین کرده درحالی‌که رقیب اصلی آن یعنی ب‌ام‌و M3 از پیشرانهٔ شش سیلندر استفاده می‌کند؛ اما سیلندرهای کمتر تنها دلیل شکست سدان مرسدس از رقیب باواریایی در بازار نیست و اختلاف قیمت قابل‌توجه هم در این موضوع نقش دارد.

تیم مهندسی AMG معتقد بود خریداران از کاهش سیلندرها در نسل جدید C63 چشم‌پوشی خواهند کرد، زیرا افزایش چشمگیر قدرت و تکنولوژی‌های پیشرفته جذابیت این خودرو را بیشتر خواهد کرد اما متأسفانه با توجه به بازار داخلی آلمان به نظر می‌رسد این پیش‌بینی‌ها کاملاً غلط از آب درآمده است. بر اساس اطلاعاتی که از نمایندگی‌های مرسدس در آلمان جمع‌آوری شده، سفارش‌های خرید C63 در حال حاضر نزدیک به صفر است. نمایندگی‌ها دلیل استقبال سرد بازار از این سدان اسپرت هیبریدی را برتری رقیب باواریایی از نظر پیشرانه، قیمت و کیفیت می‌دانند.

قدرت بیشتر همیشه جوابگو نیست.

قوای محرکهٔ C63 S E Performance که از یک پیشرانهٔ ۲لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی در عقب تشکیل شده است، مجموعاً ۶۸۰اسب بخار قدرت تولید می‌کند که افزایش چشمگیری را نسبت به قدرت ۵۱۰اسب بخاری موتور ۴لیتری V8 توئین توربوی نسل قبلی نشان می‌دهد. بااین‌حال، در یک سدان اسپرت تنها اعداد روی کاغذ اهمیت ندارد زیرا موتور V8 بدون شک صدای جذاب‌تری داشت. علاوه بر این، C63 جدید بسیار سنگین‌تر شده و وزن آن به ۲۱۳۰کیلوگرم رسیده درحالی‌که نسل قبلی تنها ۱۶۹۰کیلوگرم وزن داشت.

در آلمان در حال حاضر قیمت C63 S E Performance از ۱۱۴,۸۸۸یورو آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ ب‌ام‌و M3 کامپتیشن xDrive در این کشور ۱۰۰,۳۰۰یورو است. اختلاف قیمت قابل‌توجه ۱۵هزار یورویی و همین‌طور پیشرانهٔ شش سیلندر خطی ب‌ام‌و باعث شده M3 با وجود قدرت بسیار کمتر، گزینهٔ مطلوب‌تری برای خریداران باشد. به‌احتمال‌زیاد، به دلیل همین استقبال پایین خریداران مرسدس تصمیم گرفته C63 و نسل جدید E63 را دوباره به موتور V8 مجهز کند. به گفتهٔ دو منبع از داخل مرسدس، این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۶دو مدل مذکور را با همان پیشرانهٔ ۴لیتری هشت سیلندر قبلی به بازار بفرستد.