0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
فروش فراری ۴۱۲P با قیمت ۳۰ میلیون دلار در حراجی مونتری

در هفته خودرویی مونتری اتفاقات جذاب زیادی رخ می‌دهد. در جایی که حضور بنتلی های قبل از جنگ جهانی، دوزنبورگ های بسیار ارزشمند و نسخه‌های سفارشی بوگاتی شیرون بیشتر از محصولات تویوتا و هوندا دیده می‌شوند، نادیده گرفتن خودروهای ارزشمند کار راحتی خواهد بود؛ اما هنوز هم برخی خودروها در مونتری وجود دارند که کاملاً نگاه‌ها را به خود جلب می‌کنند و از جمله این محصولات می‌توان به فراری ۴۱۲P برلینتا اشاره کرد که تنها ۲ نمونه از آن در دنیا وجود دارد و با قیمت ۳۰.۲۵ میلیون دلار در حراجی به فروش رفته است.

فراری اواسط دهه ۶۰ میلادی تصمیم گرفت به دو صورت در مسابقات قهرمانی دنیا شرکت کند. این برند با تیم خود و همچنین پشتیبانی تیم‌های دیگر راهی مسابقات شود. در سال ۱۹۶۷ دو تیم Maranello Concessionaires و Ecurie Francorchamps در مسابقه حضور داشتند و هر دو نیز نسخه‌های کاربراتوری فراری ۴۱۲P را استفاده می‌کردند. مالک تیم اول کلنل رونی هور اهل انگلستان بود و ۴۱۲P موردبحث این تیم همان خودرویی است که در حراجی با قیمت فراتر از ۳۰ میلیون دلار فروخته شد.

فراری رونی هور در مسابقات ۲۴ ساعته لمان، ۱۰۰۰ کیلومتری اسپا و ۲۰۰ کیلومتری نورمبورگ ۱۹۶۸ حضور داشت و قهرمان همین مسابقه آخری شد. اگرچه ۴۱۲P جذاب‌ترین خودروی مسابقه‌ای فراری در آن زمان نبود اما میزان تولید بسیار کم و تاریخچه قابل‌ توجه در موتور اسپرت باعث شده‌اند به گزینه‌ای جذاب بین کلکسیونرها تبدیل شود. از نظر طراحی ظاهری نیز با خودروی بسیار جذابی روبرو هستیم چراکه از دماغه‌ای بسیار کم ارتفاع، گلگیرهای پف کرده و شکل عضلانی سود می‌برد. خودروی موردبحث فرایند بازسازی ۹ ساله را طی کرده اما همچنان شاسی، بدنه، پیشرانه و گیربکس اصلی خود را حفظ کرده است. حتی امکان راندن آن در معابر عمومی نیز وجود دارد.

 

در دل فراری ۴۱۲P پیشرانه ۱۲ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ردلاین ۸ هزار قرار دارد. ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، سیستم تعلیق دوبل جناغی مستقل و گیربکس ۵ سرعته دستی جزو دیگر ویژگی‌های این خودرو هستند. خریدار ۴۱۲P یکی از خاص‌ترین خودروهای مسابقه‌ای تاریخ فراری را در کلکسیون خود جای می‌دهد و امیدواریم آن را در خیابان‌ها نیز ببینیم.

منبع خبر: پدال