0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
نیکولا فروش تمامی کامیون های خود را به خاطر ریسک آتش سوزی متوقف کرد.

اگرچه قبلاً منشأ برخی از گزارش‌های آتش‌سوزی محصولات نیکولا به حوادث متفرقه نسبت داده شده بود اما بررسی‌های یک شرکت دیگر نشان داده است نشتی مایع خنک‌کننده می‌تواند باعث آتش‌سوزی باتری شود. نیکولا می‌گوید با NHTSA برای فراخوان داوطلبانه محصولاتش در ارتباط است و به نمایندگی‌های خود گوشزد کرده است فروش کامیون‌ها را تا زمان یافتن راه‌حل رفع این مشکل متوقف کنند.

این شرکت خاطرنشان می‌سازد فراخوان موردبحث تنها ۲۰۹ کامیون برقی تولیدی از مارس ۲۰۲۳ تاکنون را شامل می‌شود و مدل‌های هیدروژنی/برقی شامل این فراخوان نیستند. هنوز جزئیات زیادی از چرایی این آتش‌سوزی‌ها و راه‌حل رفع آن در دست نیست اما نیکولا می‌گوید نشتی خنک‌کننده داخل مجموعه باتری باعث آتش‌سوزی می‌شود و به همین خاطر چندین کامیون در نزدیکی تأسیسات این شرکت طعمه حریق شده‌اند. همچنین گفته می‌شود چندی پیش یک کامیون دیگر که بخشی از فرایندهای تست مهندسی بود آتش گرفت. نیکولا می‌گوید قطعه‌ای از یک شرکت تأمین‌کننده که در مجموعه باتری بکار می‌رود منبع احتمالی نشتی مایع خنک‌کننده بوده است. البته نیکولا اشاره‌ای به نام این قطعه ساز نمی‌کند.

اگرچه کامیون‌های تحویل داده شده به مشتریان نیازی به اقدامی ضروری ندارند اما نیکولا به نمایندگی‌ها می‌گوید سوئیچ قطع ارتباط باتری اصلی را روی موقعیت “on” بگذارند و کامیون‌ها را نیز در محوطه خارجی ساختمان‌ها پارک کنند. باید گفت سیستم پایش نیکولا به‌صورت تمام‌وقت وضعیت قوای محرکه کامیون‌ها را بررسی می‌کند و در صورت وجود ریسک آتش‌سوزی هشدار می‌دهد. نکته پایانی اینکه نیکولا درباره دلایل قبلی آتش‌سوزی محصولاتش به ویدئویی اشاره می‌کند که در آن یک خودرو کنار کامیون‌های این شرکت پارک می‌کند و اندکی قبل از شروع آتش‌سوزی نشانه‌های حریق در آن دیده می‌شود. نیکولا از همین اتفاق به عنوان آتش‌سوزی عمدی نام می‌برد. در هفته‌های آتی جزئیات بیشتری از دلایل این حوادث و راه‌حل رفع آن منتشر خواهد شد.

منبع خبر: پدال