0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
رونمایی از تویوتا سنچوری، گران ترین خودروی ژاپنی

تویوتا از نسخه شاسی‌بلند سنچوری (Century) رسماً رونمایی کرد. این خودروی پرچمدار که لوکس‌ترین و گران‌ترین خودروی تویوتا محسوب می‌شود، با یک پیشرانه هیبریدی و کابین چهار نفره راهی بازار ژاپن خواهد شد. نکته جالب توجه اینکه شاسی‌بلند لوکس تویوتا از لحاظ طراحی و نسبت‌های بدنه شباهت انکارناپذیری به رولزرویس کالینان دارد.

 خودرویی برای سرنشینان عقب

در سال‌های اخیر، بازار خودروهای به‌اصطلاح شوفری گسترش پیدا کرده؛ زیرا بر شمار افرادی که دوست دارند از زمان خود در حین سفرها به شکل بهینه‌تری استفاده کنند، افزوده شده است. تویوتا با علم به این مسأله نسخه شاسی‌بلند سنچوری را تولید کرده است. این شاسی‌بلند لوکس در حقیقت یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که هنگام حضور در خودرو، جلسات آنلاین برگزار می‌کنند و راحتی و امکانات جزو اولویت‌های اصلی آنها به‌شمار می‌رود.

شاسی‌بلند اشرافی تویوتا سنچوری

 تویوتا و الگوبرداری از رولزرویس کالینان

شاسی‌بلند لوکس و اشرافی سنچوری، به‌جای لوگوی تویوتا نشان سیمرغ را روی خود دارد. در نمای بیرونی از هر زاویه که به این خودرو نگاه کنید، شباهتی با رولزرویس کالینان پیدا خواهید کرد! در کنار این، ساختار دو تکه چراغ‌های اصلی محصولات اخیر جنسیس را تداعی می‌کند. مشتریان تویوتا سنچوری خواهند توانست از بین 7 رنگ موجود گزینه دلخواه را انتخاب کنند. از این 7 رنگ، 5 مورد دارای ترکیب رنگ دوگانه است. تویوتا تأکید دارد تمامی رنگ‌ها دارای «سطحی آینه‌ای» هستند، به این معنی که به لطف پولیش بسیار دقیق، تمامی رنگ‌ها جلوه‌ای خاص به بدنه سنچوری می‌بخشند.

راحتی و آسایش سرنشینان عقب، اولویت اصلی کابین

همانند سایر خودروهای دارای راننده اختصاصی، در تویوتا سنچوری نیز مهندسان و طراحان توجه ویژه‌ای به راحتی، امکانات، کیفیت و جزئیات کابین داشته‌اند. برای مثال درهای عقب این شاسی‌بلند لوکس، تا 75 درجه باز می‌شوند. برای ورود و خروج آسان از کابین یک پله برقی در زیر رکاب و دستگیره مخصوص روی ستون C وجود دارد. این شاسی‌بلند لوکس در نسخه GR نیز عرضه می‌شود. در این نسخه درهای عقب کشویی هستند.

شاسی‌بلند اشرافی تویوتا سنچوری

تویوتا سنچوری فقط در نسخه 4 نفره تولید خواهد شد. برای دستیابی به کابینی ساکت و بی‌سروصدا، بین صندوق عقب و فضای سرنشینان یک شیشه مخصوص نصب شده است. صندلی‌های عقب این شاسی‌بلند فوق لوکس، تخت‌شو هستند و سرنشینان می‌توانند هنگام سفرها خواب کوتاه بین‌ راهی را در راحت‌ترین حالت ممکن تجربه کنند!

سرنشینان عقب دارای نمایشگرهای اختصاصی 11.6 اینچی هستند. به‌غیر از این دو نمایشگر بزرگ، دو تبلت دیگر روی کنسول میانی وجود دارد که سرنشینان می‌توانند از طریق آنها امکانات مختلف را مدیریت کنند. نورپردازی پیشرفته، سانروف پانورامیک، سیستم صوتی بسیار با کیفیت و استفاده از مرغوب‌ترین مواد در جای جای کابین از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر کابین هستند. گفتنی است راننده تویوتا سنچوری دو نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی را پیش روی خود دارد.

شاسی‌بلند اشرافی تویوتا سنچوری

ابعاد و مشخصات فنی تویوتا سنچوری

تویوتا سنچوری طولی برابر با 5205 میلیمتر و عرضی برابر با 1990 میلیمتر دارد. ارتفاع این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی 1805 میلیمتر است و فاصله محوری آن به 2950 میلیمتر می‌رسد. با چنین ابعادی باید گفت سنچوری کمی بزرگ‌تر از لندکروزر است، اما در مقایسه با سکویا جثه کوچک‌تری دارد.

 مثل لکسوس TX و تویوتا گرند هایلندر، تویوتا سنچوری هم بر اساس پلتفرم TNGA-K توسعه پیدا کرده است. نیروی مورد نیاز این شاسی‌بلند جدید ژاپنی توسط یک پیشرانه هیبریدی شارژی تأمین می‌شود. قلب اصلی این پیشرانه همان موتور 3.5 لیتری V6 تویوتا است که با همکاری سامانه هیبریدی 406 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را گیربکس e-CVT بر عهده دارد. این گیربکس با کمک سیستم E-Four Advanced نیروی پیشرانه را به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. همانند سایر خودروهای هیبریدی شارژی، سنچوری هم امکان حرکت در حالت تمام الکتریکی را دارد. در این حالت، می‌توان تا 69 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به روشن شدن موتور V6 طی کرد.

 تویوتا سنچوری به چرخ‌های عقب فرمان‌پذیر مجهز است. این ویژگی مانورپذیری خودرو را در سرعت‌های پایین و یا در مسیرهای تنگ و باریک افزایش می‌دهد. سنچوری از حالتی جدید با نام Rear Comfort  سود می‌برد. این حالت آسایش سرنشینان عقب را تضمین می‌کند.

شاسی‌بلند اشرافی تویوتا سنچوری

یک مدل تولید محدود فقط برای بازار ژاپن

با وجود نقاط قوت زیاد، تویوتا سنچوری یک مدل انحصاری برای بازار ژاپن خواهد بود. به‌ عبارت دیگر این شاسی‌بلند لوکس در سایر بازارهای بین‌المللی عرضه نمی‌شود. این خودرو یک مدل تولید محدود است و ماهانه فقط 30 دستگاه از آن در کارخانه تاهارا مونتاژ خواهد شد. تویوتا از همین الان سفارشات مشتریان علاقه‌مند به خرید سنچوری را ثبت می‌کند. روند تحویل سفارشات هم تا پایان امسال آغاز می‌شود.

 نکته عجیب اینکه تویوتا سنچوری با قیمت 25 میلیون ین به‌فروش می‌رسد. این رقم معادل 170 هزار دلار یا 8.5 میلیارد تومان می‌شود که برای محصولی از تویوتا کمی بالا به‌نظر می‌رسد! البته در صورت مقایسه با رولزرویس کالینان یا بنتلی بنتایگا، سنچوری یک خودروی ارزان‌قیمت به‌حساب می‌آید!

تویوتا برای ترغیب هر چه بیشتر مشتریان به خرید سنچوری، قصد دارد از نظر شخصی‌سازی سنگ تمام بگذارد. علاوه‌بر این، امکان تولید نسخه‌های سفارشی تک‌ساخت نیز برای مشتریان فراهم خواهد شد. این کار از طریق سرویسی به نام Century Meisters انجام می‌شود. در این سرویس گروهی از فروشندگان و مهندسان تویوتا، تمامی درخواست‌های مشتریان را روی سنچوری پیاده می‌کنند. تویوتا برای اینکه نشان دهد این سرویس هیچ حد و مرزی ندارد، نسخه کابریوله (سقف بازشونده) از این شاسی‌بلند لوکس را در مراسم رونمایی به نمایش گذاشت.

منبع خبر: دیجیاتو